مزایای تیرچه پیش تنیده

همانطور که میدانید برای همه ی سازندگان محترم سازه های مختلف، مصالح مصرفی در سازه باید در رقابت با سایر متریال هم گروه خود از مزایا و برتری های مختلفی برخوردار باشند تا در اولویت تهیه و تامین مصالح و منابع از سمت سازنده قرار بگیرند ؛ از این رو در این مقاله سعی در توضیح برخی از مزایا و برتری های تیرچه پیش تنیده نسبت به سایر تیرچه ها را داریم ، به امید آنکه مطالب زیر برای شما عزیزان مفید واقع شود.

برخی مزایای تیرچه پیش تنیده نسبت به سایر تیرچه های مشابه موجود در بازار به شرح زیر می باشد:

در اینجا سعی می کنیم ابتدا به صورت مختصر برخی  مزایای تیرچه پیش تنیده را برای شما بازگو کنیم و در ادامه به تشریح کامل این مزایا خواهیم پرداخت.

*قیمت خرید تیرچه های پیش تنیده تا میزان ۵۰ درصد نسبت به  تیرچه های دیگر مصرفی  موجود در بازار ( مانند تیرچه پاشنه بتنی ، تیرچه فندوله ای ، تیرچه کرومیت ، تیرچه های خرپایی و … ) کمتر است.

مزایای تیرچه پیش تنیده

مزایای تیرچه پیش تنیده

*مصرف بتن در سقف به خاطر اینکه بتن اضافی در قسمت جان تیرچه  در کارخانه ریخته شده کاهش پیدا میکند.

*تیرچه پیش تنیده را  تا دهانه ۱۲ متری بدون استفاده از ستون های میانی می توان اجرا می شود.

*تعداد جک و شمع بندی های زیرسقف کمتر می شود .

*در زمان استفاده از تیرچه های پیش تنیده نیازی به اجرای میلگردهای فوقانی وجود ندارد در صورتی که در تیرچه های معمولی باید اجرا شود.

*بتن تیرچه دارای مقاومت بالا (۴1۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع) و میلگردها پرمقاومت باتاب کششی هجده هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع هستند.

*دارای گواهی استاندارد و تایید شده توسط سازمان استاندارد.

*سرعت اجرای تیرچه پیش تنیده نسبت به تیرچه های دیگر مانند فوندوله ای، کرومیت، خرپایی و پاشنه بتنی بیشتر است چون که در کارخانه و به صورت پیش ساخته تولید می شوند.

قیمت تیرچه پیش تنیده:

 از مهمترین عوامل در انتخاب سازندگان محترم ساختمان  قیمت تیرچه پیش تنیده است ، قیمت تیرچه های پیش تنیده با توجه به کاربری ساختمان،  فاصله ی تیرچه ها از هم و طول تیرچه پیش تنیده  متفاوت است.

برای اطلاع از قیمت های تیرچه پیش تنیده  میتوانید در هر جای ایران با شماره های تماس شرکت در ارتباط باشید .

مزایای تیرچه پیش تنیده

مزایای تیرچه پیش تنیده

برای دریافت قیمت شما عزیزان میتوانید با محاسبه و اعلام تعداد و متر طول تیرچه های خود ، مشخص بودن کاربری سازه و فاصله آکس تیرچه ها در اسرع وقت پیش فاکتور دریافت نمایید.

هزینه استفاده از مصالح ساختمانی از نظر اقتصادی اهمیت بسیار زیادی برای همه سازندگان دارد و از آنجایی که تیرچه پیش تنیده در کارخانه و حجم بالا تولید می شود ومقدار میلگرد مصرفی کاهش داده شده است قیمت تمام شده ی آن نسبت به سایر تیرچه ها کمتر است به همین دلیل استفاده از تیرچه پیش تنیده برای سازندگان هزینه کمتری نسبت به سایر تیرچه های معمولی موجود در بازار دارد.

مزایای تیرچه پیش تنیده

مزایای تیرچه پیش تنیده

معمولا اکثر سازنده ها به این مساله فکر می کنند که آیا می توان تیرچه پیش تنیده را به جای تیرچه معمولی اجرا کرد یا نه؟

از دلایل اصلی و مهمی که باعث می شود تیرچه پیش تنیده جایگزین مناسبی برای سایر تیرچه های موجود در بازار ( تیرچه های پاشنه بتنی ، تیرچه های فندوله ای ، تیرچه های کرومیت و … ) باشد ، اجرای ساده و آسان این تیرچه است .

به طوری که همانطوری که تیرچه معمولی را در ساختمانها و ساخت و سازهای خود استفاده می کنید این تیرچه را نیز می توان استفاده کرد ، در اجرای تیرچه پیش تنیده  برای ساختمان های اسکلت بتنی دو سر آن به اندازه ی پانزده سانتی متر از هر طرف باید داخل شبکه تیر اصلی قرار بگیرد و بعد از آن شبکه ی آرماتورهای حرارتی بسته شده و بتن ریزی انجام می شود ، در ساختمان های اسکلت فولادی نیز تیرچه های پیش تنیده روی لبه ی تیرهای اصلی قرار می گیرند و با تیرچه های دیگر تفاوتی ندارند.

برخی دیگر از ویژگی ها و برتری های تیرچه پیش تنیده:

مقاومت تیرچه پیش تنیده بسیار زیاد است زیرا در تیرچه پیش تنیده فولاد و بتن با مقاومت بالا ترکیب شده اند.

چون در زمان تولید قسمت جان تیرچه پیش تنیده بتن ریزی می شود در هنگام اجرا  مصرف بتن درجا کمتر می شود.

تیرچه پیش تنیده برای مقاوم شدن با بخار فرآوری می شود.

تیرچه پیش تنیده باعث افزایش  فضای مفید معماری می شود که در نوع خود از مسائل بسیار مهم برای سازندگان است زیرا با حذف ستون های میانی به طراحی سازه ها زیبایی خاصی بخشیده می شود.

تیرچه های پیش تنیده ی تولید شده توسط این شرکت هم  باعث حذف ستون ها می شود و همینطور باعث کاهش هزینه ها به صورت کاملا چشمگیر می باشد.

مزایای تیرچه پیش تنیده

مزایای تیرچه پیش تنیده

چرا تیرچه پیش تنیده؟

امروزه تقریبا در بیشتر کشور های اروپایی از تیرچه پیش تنیده برای ساخت و ساز ها استفاده می شود که دلیل اصلی آن مصرف کم فولاد در این تیرچه است ، این مساله به مقدار چشمگیری در کاهش هزینه ها و صرفه جویی به سازندگان کمک کرده است.

از آنجایی که برای تولید تیرچه پیش تنیده در کارخانه تمام سطح مقطع تیرچه در هنگام بتن ریزی با بتن خشک (non slamp) پر می شود مقاومت تیرچه به شدت افزایش می یابد و از طرف دیگر نیز این حجم اضافی از بتن داخل جان تیرچه که در کارخانه ریخته شده است باعث کاهش بتن درجا ریز در هنگام اجرای بتن ریزی سقف می شود، این مساله نیز باعث کاهش هزینه های ساخت می شود.

مورد دیگری که حائز اهمیت است این است که  در تیرچه پیش تنیده دیگر نیازی به اجرای میلگردهای ممان منفی نداریم.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای سرعت بخشیدن به مرحله اجرای کار انجام دهید این است که در زمان تحویل تیرچه های بتنی می توانیدهم زمان  با تخلیه از همان جرثقیل برای انتقال تیرچه ها به طبقات و نصب آنها استفاده کنید.

به همین دلایلی که ذکر شد، در ایران هم میزان محبوبیت تیرچه پیش تنیده روز به روز افزایش پیدا می کند.

مزیت دیگر تیرچه پیش تنیده ، وزن پایین آن است که علت آن استفاده کمتر از فولاد نسبت به سایر تیرچه ها است. فولاد قیمت بسیار بالایی دارد و در صورت استفاده از آن در تیرچه های بتنی، باعث بالا رفتن قیمت تیرچه ها می گردد. اما تیرچه تنیده به علت کاهش مصرف این ماده ارزان است.

تیرچه پیش تنیده

تیرچه پیش تنیده

با استفاده از تیرچه پیش تنیده  می توان به میزان زیادی در هزینه ها در ساختمان سازی صرفه جویی کرد. تیرچه پیش تنیده دارای تمامی مجوزهای لازم  است و کاملا استانداردهای لازم را دارد. تیرچه پیش تنیده حتی می تواند بر روی سرعت اجرای کارهای ساختمانی تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. این نوع تیرچه با سرعت زیادی بر روی سطوح مختلف قرار می گیرد و به پیش بردن سریع تر کارها کمک زیادی می کند.

از طرفی نیز برای نصب تیرچه های پیش تنیده به ابزار آلات کمتری نسبت به سایر تیرچه ها نیاز دارید و به صورت ساده تری می توانید برای نصب آنها اقدام کنید.  ساختمان های چند طبقه از دیگر مکان هایی هستند که برای ساخت آن ها از تیرچه پیش تنیده استفاده می گردد.

این تیرچه واقعا منحصر به فرد است و ردپایی از حضور آن را در بیشتر مصالح ساختمانی می توان یافت. سرمایه گذاری با فروش گسترده تیرچه پیش تنیده یکی از راه های بسیار خوب سرمایه گذاری می باشد.

با توجه به توضیحاتی که در مورد گستردگی استفاده از این محصول دادیم، می توانید بر روی آن به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن حساب باز کنید. این تیرچه به میلگرد نیازکمتری  دارد ، بنابراین به سادگی می توان آن را بدون دردسر نصب کرد.

امیدواریم مطالبی که در بالا به شرح آنها پرداختیم برای شما سازندگان و مجریان محترم ساختمان مفید واقع شود و بتوانیم قدم کوچکی در رشد و شکوفایی صنعت ساختمان سازی برداریم.

فهرست